Koekje erbij?

We gebruiken cookies om jouw gebruikerservaring te verbeteren, ons verkeer te analyseren en gepersonaliseerde advertenties te tonen. Lees meer in onze cookieverklaring.

Je kunt je voorkeuren instellen via “Voorkeuren” of alle cookies accepteren met “Alle cookies toestaan”.

VoorkeurenAlle cookies toestaan

Mijn

puik gemaakt

ApolloFit is een nieuwe social media app speciaal voor sporters, met het motto: “Let’s get fit together.” In de app kun je je eigen work-outs creëren, persoonlijke records bijhouden, en inspiratie opdoen door de work-outs van anderen te bekijken en te kopiëren. Het sociale aspect motiveert sporters om door te zetten – samen sporten is immers een stuk leuker. En het beste van alles? De app is volledig gratis, zonder verborgen kosten of gedwongen abonnementen. Alleen jij, je vrienden en een gedeelde focus op een gezonde, actieve levensstijl!

Meer weten over ApolloFit:

Details:

Apollo Fit vroeg mij om twee advertentievideo’s te ontwikkelen. Door zelf de app te testen, kreeg ik waardevolle inzichten om de video’s effectief te maken. Eén video belichtte de belangrijkste features van de app, terwijl de andere zich richtte op het inspireren van beginnende sporters, perfect getimed rond de goede voornemens na de jaarwisseling.

De vraag

ApolloFit benaderde mij met de vraag om twee korte advertentievideo’s te maken die zij konden inzetten voor hun social media-campagnes, met de nadruk op Instagram en TikTok. Dit omdat deze platforms goed aansluiten bij hun beoogde jonge doelgroep. Het doel van de video’s was om de functionaliteiten van hun app duidelijk in beeld te brengen en mensen te overtuigen om de app te downloaden en uit te proberen.

De oplossing

Om tot de juiste video’s te komen, ben ik gestart met het zelf downloaden en uitproberen van de ApolloFit-app tijdens het sporten. Dit gaf me waardevolle inzichten in de functies en gebruikservaring. Een belangrijk voordeel voor deze campagne was de timing: de advertenties zouden direct na de jaarwisseling worden gepromoot, een moment waarop veel mensen bezig zijn met hun goede voornemens en vaker besluiten te gaan sporten.

Met dit in gedachten stelde ik voor om twee video’s te ontwikkelen. De eerste video richtte zich op het uitlichten van de belangrijkste features van de app, terwijl de tweede specifiek beginnende sporters aansprak en hen inspireerde om aan de slag te gaan met ApolloFit. Hiermee konden we optimaal inspelen op de behoeften en motivatie van hun doelgroep.

Wat hebben ze er zelf over te zeggen?

"Daaaamn! Ik vind dit echt heel hard 🔥"

- Jeroen van Hattem (Medeoprichter), ApolloFit

Meer puike projecten