Algemene voorwaarden
Geldig vanaf 1 januari 2025
Dit zijn de algemene voorwaarden van Puik Project, zoals vermeld in de offerte of opdrachtbevestiging die je van mij hebt ontvangen. Wanneer ik in deze voorwaarden ‘je’, ‘hij’, of ‘jou(w)’ gebruik, doel ik op jou als opdrachtgever. Als er sprake is van ‘ik’, ‘mij’, of ‘mijn’, verwijs ik naar mijn bedrijf als designer/creative.
1a. Wanneer zijn deze algemene voorwaarden van toepassing?
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de offerte die ik je heb gestuurd, op de overeenkomst die we met elkaar sluiten, en op alle opdrachten die ik voor je uitvoer. Door akkoord te gaan met mijn offerte, stem je ook in met de toepassing van deze voorwaarden.
1b. Definities:
- Puik Project: een creatief bureau van Jeffrey Hol, gevestigd aan de Laan der Techniek 40 in Veenendaal.
- Opdrachtgever: degene die de opdracht voor de werkzaamheden heeft verstrekt.
- Opdracht: het verzoek van de opdrachtgever aan Puik Project om tegen betaling werkzaamheden uit te voeren, zoals beschreven in de offerte of overeenkomst.
- Offerte: een document waarin de werkzaamheden in meer of mindere mate gespecificeerd zijn, inclusief een kostenraming.
- Overeenkomst: een contract tussen de opdrachtgever en Puik Project waarin de voorwaarden voor de uitvoering van de opdracht zijn vastgelegd.
1c. Wat gebeurd er als een onderdeel van deze voorwaarden niet meer geldig is?
Als een bepaald onderdeel van deze algemene voorwaarden niet langer geldig is, bijvoorbeeld door wijzigingen in de wet, blijven de overige voorwaarden van kracht. In dat geval zullen we gezamenlijk overleggen om een nieuwe afspraak te maken ter vervanging van het ongeldige onderdeel. Hierbij zullen we ons richten op het doel en de strekking van deze voorwaarden.
1d. Wat doen we als iets niet in deze voorwaarden geregeld is?
In deze voorwaarden zijn de meest voorkomende zaken geregeld. Indien een van ons extra afspraken wenst te maken, zullen we hier samen overleg over plegen en de nieuwe afspraken vastleggen. Hierbij zullen we ons richten op het doel en de strekking van deze voorwaarden.
1e. Wat als jij of ik andere afspraken wil maken of andere voorwaarden wil gebruiken?
Ik behoud het recht om in mijn offerte af te wijken van specifieke bepalingen in deze algemene voorwaarden. In dat geval zijn die bepalingen niet van toepassing en geldt wat in mijn offerte staat. Indien je zelf afspraken wilt maken die afwijken van deze algemene voorwaarden of mijn offerte, dienen deze afspraken schriftelijk door mij te worden bevestigd voordat ze geldig zijn. Ik wijs expliciet eventuele inkoopvoorwaarden af. Indien ik toch op basis van de inkoopvoorwaarden van jouw organisatie wil werken, zal ik dit altijd schriftelijk bevestigen.
2a. Hoe ontstaat de offerte?
Voordat ik je een offerte stuur, bied ik je eerst een oriënterende (digitale) kennismaking aan, waar geen kosten aan verbonden zijn. Op basis van dit gesprek en eventuele aanvullende briefing zal ik je een debriefing sturen. In dit document deel ik mijn begrip van de opdracht, voor wie de opdracht wordt uitgevoerd en de geplande aanpak, zodat we gedurende het verdere proces op dezelfde golflengte zitten. Naar aanleiding van de verkregen informatie stuur ik je vervolgens een offerte. Alle offertes zijn vrijblijvend tenzij anders overeengekomen, en de geldigheid ervan bedraagt twee weken (14 dagen).
2b. Wanneer hebben we een overeenkomst?
Er wordt een overeenkomst tot stand gebracht wanneer je schriftelijk akkoord gaat met de offerte die ik heb verstrekt en ik de opdracht heb bevestigd. Dit schriftelijke akkoord kan worden gegeven via e-mail of andere vormen van digitale communicatie. Indien je geen schriftelijk akkoord hebt gegeven, maar wel meewerkt aan de uitvoering van de opdracht of instemt met het starten van mijn werkzaamheden, stem je hiermee ook in met de overeenkomst en komt deze tot stand.
3c. De debriefing
In de debriefing wordt de opdracht kort omschreven. Afhankelijk van de aanvraag omvat de debriefing de volgende punten:
Het doel en het gebruiksdoel van de opdracht.
De omvang van de opdracht.
De inbreng van de opdrachtgever.
De goedkeuring van de gemaakte content en de vastgestelde tijd waarbinnen dit moet gebeuren.
De uiterste aanlevertermijn en de tijd voor eventuele herzieningen van de inhoud.
De overeengekomen leveringstermijnen worden niet beschouwd als fatale termijnen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Een niet-tijdige levering geeft de opdrachtgever geen recht op schadevergoeding, ontbinding van de overeenkomst, of het niet nakomen van enige verplichting jegens Puik Project.
3a. Wat kun je van mij verwachten tijdens de opdracht?
Ik span me tot het uiterste in om de opdracht zo goed mogelijk uit te voeren en ervoor te zorgen dat mijn werk voldoet aan de eisen die je mag stellen aan een professionele designer en content creator.Indien we een planning voor de opdracht hebben afgesproken, dan is deze indicatief. Ik streef er altijd naar om deze planning te volgen. Of dat lukt, hangt mede af van hoe snel je de afgesproken informatie aanlevert en feedback geeft op mijn eerste en volgende concepten.Ik wil benadrukken dat ik alleen goed werk kan leveren in nauwe samenwerking met jou. Jij hebt immers alle kennis over je product, dienst, bedrijf of merk, terwijl ik de expert ben op het gebied van communicatie.
3b. Hoe ga ik om met vertrouwelijke informatie?
Als je tijdens de opdracht vertrouwelijke informatie aan mij verstrekt, zal ik deze informatie ook vertrouwelijk behandelen. Daarom vraag ik je duidelijk aan te geven welke informatie als vertrouwelijk moet worden beschouwd. Ik deel vertrouwelijke informatie die ik van je ontvang, alleen met anderen in de volgende gevallen:
- Wanneer je daarvoor toestemming hebt gegeven;
- Als ik wettelijk verplicht ben om de informatie te delen;
- Indien de informatie al publiekelijk bekend is.
3c. Hoe werken we prettig samen?
Ik vind het belangrijk dat de opdracht soepel verloopt. Als er iets niet goed loopt, hoor ik dit graag zo snel mogelijk van je. Dan proberen we samen tot een oplossing te komen.
Het kan zijn dat ik een concept voorleg ter goedkeuring. Ik vraag je dan om zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 10 werkdagen een terugkoppeling te geven op dit concept. Doe je dit later? Dan kan het zijn dat dit meerwerk oplevert. Is dit het geval? Dan breng ik hiervoor extra uren in rekening.
Geef je na 20 werkdagen geen terugkoppeling op mijn concept, ook al heb ik je daaraan herinnerd? Dan geldt de opdracht als geleverd. Ik breng je in dat geval de uren in rekening die ik tot dan toe heb gemaakt. Hebben we een vaste prijs afgesproken? Dan breng ik afhankelijk van de opleveringsronde hiervoor (een percentage van) de vaste prijs in rekening.
Jij hebt als opdrachtgever en als inhoudelijke deskundige de plicht de geleverde diensten te controleren op inhoudelijke onjuistheden en onzorgvuldigheden en je aanvaardt de aansprakelijkheid die daaruit voortvloeit. Tenzij sprake is van aantoonbare opzet of roekeloosheid, is Puik Project gevrijwaard van elke aansprakelijkheid op grond van de huidige of toekomstige wetgeving.
Het kan zijn dat ik een concept voorleg ter goedkeuring. Ik vraag je dan om zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 10 werkdagen een terugkoppeling te geven op dit concept. Doe je dit later? Dan kan het zijn dat dit meerwerk oplevert. Is dit het geval? Dan breng ik hiervoor extra uren in rekening.
Geef je na 20 werkdagen geen terugkoppeling op mijn concept, ook al heb ik je daaraan herinnerd? Dan geldt de opdracht als geleverd. Ik breng je in dat geval de uren in rekening die ik tot dan toe heb gemaakt. Hebben we een vaste prijs afgesproken? Dan breng ik afhankelijk van de opleveringsronde hiervoor (een percentage van) de vaste prijs in rekening.
Jij hebt als opdrachtgever en als inhoudelijke deskundige de plicht de geleverde diensten te controleren op inhoudelijke onjuistheden en onzorgvuldigheden en je aanvaardt de aansprakelijkheid die daaruit voortvloeit. Tenzij sprake is van aantoonbare opzet of roekeloosheid, is Puik Project gevrijwaard van elke aansprakelijkheid op grond van de huidige of toekomstige wetgeving.
4a. Wat doen we als de opdracht tussentijds wijzigt?
Mijn offerte is gebaseerd op de informatie die je tijdens de kennismaking hebt gegeven en eventueel tijdens aanvullende briefing. Als er tijdens de briefing bepaalde informatie niet is vermeld of als blijkt dat je wensen tijdens de opdracht toch anders zijn dan besproken, dan is er sprake van een aanvullende opdracht. In dat geval maak ik een nieuwe offerte en ga ik pas aan de slag na jouw akkoord hierop.Als je zelf de opdracht tussentijds wilt wijzigen of uitbreiden, maak ik na overleg een nieuwe offerte en ga ik na jouw akkoord aan de slag.
4b. Kun je of kan ik de opdracht tussentijds beëindigen?
Je kunt de opdracht tussentijds beëindigen. Daarvoor gelden de volgende regels:
- Voor opdrachten die korter duren dan 2 maanden geldt geen opzegtermijn.
- Als ik op het moment dat je de opdracht beëindigt al een deel van de opdracht heb uitgevoerd, ben ik niet verplicht om de gemaakte materialen te leveren.
- Doordat ik voor de opdracht uren heb gereserveerd die nu plotseling wegvallen, is er sprake van gederfde inkomsten. Ter compensatie hiervan kan ik je vragen om mij een schadevergoeding te betalen van 20% van het nog niet uitgevoerde deel van de opdracht. Je bent verplicht om deze vergoeding te betalen.
- Als het gaat om een opdracht die bij het moment van beëindiging langer duurt dan 2 maanden, geldt een opzegtermijn van 14 dagen. In dat geval hoef je geen schadevergoeding te betalen voor het niet uitgevoerde deel van de opdracht. Wel betaal je voor de uren die ik tot aan het moment van beëindiging heb gemaakt.
4c. Kun je de opdracht intrekken of uitstellen?
Als ik met jou een overeenkomst aanga, reserveer ik tijd om de opdracht uit te voeren. Stel je de opdracht vervolgens uit of trek je hem in, en doe je dat binnen 5 werkdagen voordat ik aan de opdracht zou beginnen? Dan kan ik die uren niet zo snel weer met een andere opdracht invullen. Daarom levert de intrekking of het uitstel mij financieel nadeel op. Om dat nadeel te beperken, spreken we af dat je de opdracht wel mag intrekken of uitstellen, maar dat ik ter compensatie van de gederfde inkomsten een schadevergoeding kan vragen. Die schadevergoeding bedraagt 20% van het geoffreerde bedrag. Als ik je om deze schadevergoeding vraag, ben je verplicht om die te betalen.
5a. Wie is waarvoor verantwoordelijk?
Als designer en content creator ben ik verantwoordelijk voor de kwaliteit van de gemaakte ontwerpen of content. Als opdrachtgever ben je verantwoordelijk voor de inhoudelijke correctheid. Controleer daarom altijd of de inhoud van de content of tekst juist en volledig is, of laat dit doen door een inhoudelijke deskundige. Indien je deze controle niet uitvoert of nalatig uitvoert, en dit leidt tot inhoudelijke onvolkomenheden of onjuistheden in de content of tekst, kan ik hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Indien je de gemaakte content of tekst laat vormgeven en/of drukken of printen, dien je deze zelf te controleren op fouten. Dit kan bijvoorbeeld door een drukproef te vragen. Indien je deze controle niet uitvoert of nalatig uitvoert, en hierdoor fouten ontstaan die bij een correcte controle ontdekt hadden kunnen worden, kan ik hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
5b. Wat gebeurt er als ik niet op de afgesproken tijd kan leveren?
Het kan gebeuren dat ik een project niet op de afgesproken tijd kan leveren als gevolg van omstandigheden buiten mijn invloedssfeer. Dit kan bijvoorbeeld het gevolg zijn van ernstige ziekte, het overlijden van een naaste, een brand of een natuurramp. In dergelijke gevallen zal ik zo snel mogelijk contact met je opnemen om samen naar een oplossing te zoeken. Mogelijk kan ik een collega inschakelen of alvast een deel van de content of tekst leveren.
Indien het niet mogelijk is om een bevredigende oplossing te vinden, worden de verplichtingen uit de overeenkomst opgeschort. Dit betekent dat ik de werkzaamheden uitstel, maar wel de verplichting behoud om ze later uit te voeren. Als deze situatie langer dan 2 maanden aanhoudt, behouden we beide het recht om de overeenkomst te beëindigen (ontbinden) middels een schriftelijke verklaring. In dat geval betaal je voor de uren die ik tot dan toe heb gemaakt. Dit geldt niet indien ik nog niets heb opgeleverd, of als de content of tekst die ik heb opgeleverd niet zelfstandig kan worden gebruikt.
Indien het niet mogelijk is om een bevredigende oplossing te vinden, worden de verplichtingen uit de overeenkomst opgeschort. Dit betekent dat ik de werkzaamheden uitstel, maar wel de verplichting behoud om ze later uit te voeren. Als deze situatie langer dan 2 maanden aanhoudt, behouden we beide het recht om de overeenkomst te beëindigen (ontbinden) middels een schriftelijke verklaring. In dat geval betaal je voor de uren die ik tot dan toe heb gemaakt. Dit geldt niet indien ik nog niets heb opgeleverd, of als de content of tekst die ik heb opgeleverd niet zelfstandig kan worden gebruikt.
5c. Tot wanneer kun je klagen als je ontevreden bent?
Nadat ik het definitieve project heb opgeleverd, ontvang ik graag jouw feedback over het resultaat. Indien je niet tevreden bent, verzoek ik je vriendelijk om dit uiterlijk binnen 20 werkdagen kenbaar te maken (te klagen). Op die manier kunnen we samen naar een passende oplossing zoeken. Indien ik binnen deze termijn geen reactie van je ontvang, beschouw ik de opgeleverde (promotie)materialen en/of content als geaccepteerd en geldt deze als opgeleverd. Hierdoor ben je verplicht de factuur te betalen.
6a. Wat is inbegrepen in de prijs en wanneer is er sprake van meerwerk?
In de offerte beschrijf ik de uit te voeren werkzaamheden en de bijbehorende prijs. Deze prijs kan vast zijn of indicatief, gebaseerd op een schatting van de benodigde uren. In het laatste geval kan het aantal uren dat ik in rekening breng afwijken van de prijs in de offerte, vooral als de opdracht in de praktijk groter blijkt te zijn dan verwacht. Bij een aanzienlijke overschrijding van de uren zal ik je tijdig op de hoogte stellen, zodat we eventueel een alternatieve oplossing kunnen vinden.
Indien we een vaste prijs hebben afgesproken, geldt deze alleen voor de werkzaamheden zoals beschreven in de offerte of de briefing. Als je mij verzoekt werkzaamheden uit te voeren die buiten deze scope vallen, zal ik je tijdig informeren dat hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht. Indien gewenst kan ik een aanvullende offerte hiervoor opstellen.
Standaard zijn er altijd drie herzieningsrondes inbegrepen bij de prijs. Indien er meer herzieningsrondes nodig zijn, worden deze apart in rekening gebracht op basis van 50% van de kosten van de eerdere herzieningsrondes.
Indien we een vaste prijs hebben afgesproken, geldt deze alleen voor de werkzaamheden zoals beschreven in de offerte of de briefing. Als je mij verzoekt werkzaamheden uit te voeren die buiten deze scope vallen, zal ik je tijdig informeren dat hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht. Indien gewenst kan ik een aanvullende offerte hiervoor opstellen.
Standaard zijn er altijd drie herzieningsrondes inbegrepen bij de prijs. Indien er meer herzieningsrondes nodig zijn, worden deze apart in rekening gebracht op basis van 50% van de kosten van de eerdere herzieningsrondes.
6b. Wat zijn de regels voor betaling?
Over de betaling spreken we het volgende af:
- De betalingstermijn van de facturen is 14 dagen.
- Zelfs indien je de opgeleverde (promotie)materialen en/of content niet gebruikt, dien je de factuur te betalen.
- Voorafgaand aan de opdracht stuur ik je een voorschotfactuur voor de aanvangsbetaling. Dit bedraagt 20% van het totaalbedrag van de offerte. Ik behoud het recht om te wachten met de uitvoering van de opdracht totdat de aanvangsbetaling is voldaan. Mocht dit leiden tot vertraging in de planning, dan kan dit niet aan mij worden toegerekend.
- Indien je niet aan de betalingsvoorwaarden voldoet, behoud ik het recht om wettelijke rente en incassokosten in rekening te brengen. De incassokosten worden als volgt berekend:
- Over de eerste € 2.500: 15% van het factuurbedrag (met een minimum van € 40);
- Over de volgende € 2.500: 10% van het factuurbedrag;
- Over de volgende € 5.000: 5% van het factuurbedrag;
- Over alle bedragen daarboven: 1% van het factuurbedrag.
7a. Wat doen we als we een conflict hebben?
Als we onverhoopt een conflict hebben, geef ik er de voorkeur aan om dit onderling op te lossen. Alleen indien een onderlinge oplossing niet mogelijk blijkt te zijn, zullen we het conflict voorleggen aan de bevoegde rechter. Tenzij de wet anders voorschrijft, zal dit altijd een rechter zijn in de regio waar mijn bedrijf is gevestigd. Op onze overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing.
7b. Wat moet je doen als je mij aansprakelijk wilt stellen voor schade?
Niemand hoopt het, maar het kan voorkomen dat je mij aansprakelijk wilt stellen voor schade. Dit kan bijvoorbeeld schade zijn die je hebt geleden doordat ik mijn verplichtingen uit de overeenkomst niet ben nagekomen. Maar het kan ook schade zijn die op een andere manier is ontstaan, bijvoorbeeld door een onrechtmatige daad. Mocht je mij voor schade aansprakelijk willen stellen, dan gelden de volgende regels:
- Om mij aansprakelijk te stellen voor het niet of onvoldoende nakomen van de verplichtingen uit de overeenkomst, dien je mij een schriftelijk bericht (ingebrekestelling) te sturen. In dit bericht dien je met voldoende argumenten te beschrijven waarvoor je mij aansprakelijk stelt. Daarnaast dien je mij een redelijke termijn te geven om op dit bericht te reageren, of om eventuele schade te verminderen of op te lossen. Wat een redelijke termijn is, hangt af van de specifieke situatie.
- Als ik aansprakelijk ben voor schade, is die aansprakelijkheid beperkt tot de vergoeding van directe schade tot een maximaal bedrag. Dit maximale bedrag is gelijk aan het bedrag dat ik voor de opdracht heb geoffreerd, exclusief btw. Indien ik geen vaste prijs heb geoffreerd maar een indicatieve prijs op basis van ureninschatting, geldt dit indicatieve bedrag als maximum.
- Indien ik voor aansprakelijkheid verzekerd ben, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat mijn verzekeraar uitkeert.
- Ik ben nooit aansprakelijk voor indirecte schade zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill of schade door bedrijfsstagnatie. Deze vormen van schade sluit ik expliciet uit.
- De beperking van aansprakelijkheid geldt niet indien ik de schade opzettelijk heb veroorzaakt of indien de schade is ontstaan doordat ik bewust roekeloos heb gehandeld.
7c. Aansprakelijkheid bij hostingproblemen
Ik ben niet aansprakelijk voor schade die voortkomt uit tijdelijke of langdurige uitval van de website, veroorzaakt door problemen met de webhosting, serverstoringen of technische fouten in de code. Dit geldt ook voor gevallen waarin de website offline is of niet goed functioneert door omstandigheden buiten mijn controle, zoals hostingproblemen of fouten die niet door mij zijn veroorzaakt. Jij als opdrachtgever erkent dat Puik Project niet verantwoordelijk is voor de kosten die hieruit voortvloeien en dat je Puik Project niet aansprakelijk kunt stellen voor gederfde inkomsten, gemiste besparingen of andere indirecte schade die voortkomt uit deze situaties.
8a. Moet je mijn naam vermelden?
Je bent niet verplicht om mijn naam in het colofon of bij de content of tekst te vermelden, tenzij ik dit expliciet in de offerte heb vermeld. In dat geval dien je mijn naam wel te vermelden. Dit kan ook een pseudoniem zijn.
8b. Hoe regelen we de overdracht van auteursrechten?
Bij bepaalde opdrachten kan ik ervoor kiezen om de auteursrechten aan jou over te dragen. In dat geval zullen we deze overdracht regelen met een schriftelijke overeenkomst, ook wel een akte van overdracht genoemd. Ik behoud het recht om een vergoeding te vragen voor deze overdracht, welke je verplicht bent te betalen.
8c. Wat kan ik doen als je mijn werk sterk wijzigt?
Indien je mijn werk ingrijpend wijzigd en ik hierdoor niet langer achter de inhoud of het ontwerp kan staan, heb ik het recht om je te verzoeken om in geen geval mijn naam te vermelden. Daarnaast behoud ik het recht om het gebruik van de content of tekst te verbieden op basis van de persoonlijkheidsrechten. Ondanks dit verbod blijf je echter verplicht om mijn factuur te betalen.
Indien ik pas na publicatie ontdek dat de content of tekst dusdanig is gewijzigd dat ik er niet meer achter kan staan, heb ik het recht om je te verzoeken om de publicatie ongedaan te maken, bijvoorbeeld indien deze online is gepubliceerd. In dat geval behoud ik het recht om je een schadevergoeding te vragen van maximaal het totale bedrag dat je voor de opdracht hebt betaald. Deze schadevergoeding is direct opeisbaar, en er is geen tussenkomst van de rechter vereist.
Indien ik pas na publicatie ontdek dat de content of tekst dusdanig is gewijzigd dat ik er niet meer achter kan staan, heb ik het recht om je te verzoeken om de publicatie ongedaan te maken, bijvoorbeeld indien deze online is gepubliceerd. In dat geval behoud ik het recht om je een schadevergoeding te vragen van maximaal het totale bedrag dat je voor de opdracht hebt betaald. Deze schadevergoeding is direct opeisbaar, en er is geen tussenkomst van de rechter vereist.
9a. Gebruik van auteursrechtelijk beschermde muziek of andere geluidsbestanden
Indien er gebruik wordt gemaakt van auteursrechtelijk beschermde muziek of andere geluidsbestanden tijdens een productie moeten er rechten worden betaald aan een auteursrechtenorganisatie zoals Buma/Stemra, SENA, Stichting SYNC of een hiermee vergelijkbare organisatie. Ik kan eventueel een schatting geven van deze kosten in een offerte/prijsopgave maar deze kunnen in de uiteindelijke factuur hoger of lager uitvallen. Je bent te allen tijde eindverantwoordelijk voor de registratie, vergoeding en betaling van deze auteursrechten. Ik zal jou alle gegevens overhandigen die nodig zijn voor het eventueel administratief afhandelen van deze vergoedingen.
9b. Wat er gebeurd bij nalatigheid en/of niet juist handelen
Als ik door nalatigheid en/of niet juist handelen van jouw kant een factuur en/of heffing van Buma/Stemra, SENA, Stichting SYNC of een daarmee vergelijkbare organisatie ontvang, ben jij verplicht deze factuur en bijkomende kosten te betalen. In deze gevallen zal ik altijd een administratieve vergoeding van € 150,00 in rekening brengen, daarnaast zullen andere extra kosten voortvloeiend uit deze eveneens in rekening worden gebracht.
10a. Wanneer worden opdrachten uitgevoerd door derden
Tenzij anders overeengekomen, worden opdrachten aan derden in het kader van de uitvoering van de opdracht, door of namens jou verstrekt. Wanneer ik, al dan niet in jouw naam, opdrachten of aanwijzingen aan productiebedrijven of andere derden verstrek, dan zul jij op mijn verzoek de goedkeuring schriftelijk bevestigen.
10b. Hoe zijn de kosten voor een opdracht laten uitvoeren door derden geregeld
Wanneer ik op jouw verzoek een begroting voor kosten van derden opstel, dan is deze begroting indicatief. Desgewenst kan ik namens jou offertes aanvragen.
10c. Wanneer een dienst van derden invloed heeft op de uitvoering van de opdracht
Je schakelt niet zonder overleg met mij derden in wanneer dat van invloed kan zijn op de uitvoering van de opdracht zoals overeengekomen met mij. We overleggen in voorkomende gevallen welke andere opdrachtnemers worden ingeschakeld en welke werkzaamheden aan hen worden opgedragen.
10d. Wat als een derden partij niet naar behoren presteert
Ik ben op geen enkele wijze aansprakelijk, in welke vorm ook, voor de goederen en/of diensten alsmede eventuele schade die het gebruik hiervan zou kunnen veroorzaken, van iedere derde partij, ongeacht of deze door mij is geïntroduceerd. Dit omvat maar is niet beperkt tot het niet-nakomen van afspraken door deze derden, het niet-leveren door deze derden, defecten aan de goederen, etc. Jij dient deze partij zelf aan te spreken.
11a. Gebruik maken van de gemaakte content
Je bent volledig vrij in het gebruik van het resultaat en mag deze dan ook (laten) aanpassen. Ruwe opnames, projectbestanden en andere bestanden die niet het eindresultaat zijn, blijven eigendom van mij.
11b. Wanneer vervalt het recht om gebruik te maken van de gemaakte content
Het is jou niet langer toegestaan de ter beschikking gestelde resultaten te gebruiken en elk in het kader van de opdracht aan jou verstrekt recht tot gebruik komt te vervallen, tenzij de gevolgen daarvan in strijd zijn met de redelijkheid en billijkheid:
- Vanaf het moment dat je jouw (betalings-)verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst niet of niet volledig nakomt of anderszins in gebreke bent;
- Indien de opdracht voortijdig wordt beëindigd om redenen genoemd in Artikel D van deze algemene voorwaarden;
- In geval van faillissement van jou, tenzij de desbetreffende rechten aan jou zijn overgedragen.
11c. Gebruik van Naam en Resultaten voor Publiciteit en Promotie
Ik heb met inachtneming van jouw belangen de vrijheid om jouw naam (met logo/beeldmerk) en de resultaten te gebruiken voor eigen publiciteit, het verwerven van opdrachten, promotie, waaronder begrepen wedstrijden en tentoonstellingen, en om deze in bruikleen te krijgen, wanneer het om fysieke resultaten gaat.