Heb je je merkidentiteit nog niet helemaal helder? Geen zorgen! Ik help je graag om een scherp beeld te krijgen van jouw merk. We kunnen samen een stijlgids opstellen of gewoon lekker experimenteren met verschillende stijlen, totdat we die ene look hebben gevonden die perfect bij jouw bedrijf past.
Laat je vragen niet onbeantwoord
Veelgegeven antwoorden
Heb je een vraag? Hieronder vind je antwoorden op de meestgestelde vragen. Mocht je vraag er niet tussen staan, neem dan gerust contact met mij op.
Ja, zeker! Ik sta altijd klaar om te helpen na de lancering. Mijn documentatie van de opgeleverde diensten is erg uitgebreid, zodat je altijd goed voorbereid bent. Bij de oplevering van een website krijg je bijvoorbeeld toegang tot een videohandleiding met handige tips. Daarnaast zijn alle stijlgidsen interactief, waardoor je met één klik jouw logo en andere huisstijlelementen kunt downloaden. Mocht je behoefte hebben aan een dienst die ik niet zelf aanbied, dan zet ik graag mijn netwerk in om je verder te helpen.
Jazeker, sterker nog deze aanpassingen/revisies zitten al verwerkt in mijn prijzen. De ervaring leert dat om een Puik Project neer te kunnen zetten er ongeveer drie revisierondes nodig zijn. Heb jij minder rondes nodig? Dan heeft dit ook invloed op het te betalen bedrag op je factuur, namelijk:
- 1e ronde | 80% van de kosten voor de geleverde dienst
- 2e ronde | 90% van de kosten voor de geleverde dienst
- 3e ronde | 100% van de kosten voor de geleverde dienst
Hoe lang het duurt om een project af te ronden is erg afhankelijk van de te leveren dienst. Tijdens onze kennismaking onderzoek ik wat de wensen zijn en of er een deadline is, in de debriefing die ik daarna verstuur staat een overzichtelijke planning om de gecommuniceerde deadline te halen.
Mijn diensten kunnen jouw bedrijf of merk op verschillende manieren helpen. De redenen waarom mensen mijn diensten vaak afnemen zijn als volgt:
- Een verbeterde naamsbekendheid
- Beter gevonden worden lokaal of digitaal
- Vertellen van een verhaal
- Helpen een product of dienst te verkopen
- Een uniforme uitstraling creëren
Om ervoor te zorgen dat de (digitale) promotiematerialen aansluiten op branding van jouw bedrijf of merk, neem ik de volgende stappen:
- Ik begin met me in te lezen in jouw branding en/of de boodschap van je bedrijf. Dit omvat aspecten zoals de missie, visie, werkwijze, waarden en doelgroep van jouw bedrijf of merk.
- Ik houd rekening met kleuren, lettertypes en stijlelementen die consistent zijn met de branding van jouw bedrijf of merk.
- Ik zorg ervoor dat de gebruikte beeldmaterialen passen bij de stem en boodschap van jouw bedrijf of merk.
- Vanaf de eerste oplevering zijn er drie feedbackmomenten waarin je de mogelijkheid hebt om bij te sturen indien nodig. Zo zorgen we er samen voor dat de (digitale) campagne volledig in lijn is met jouw visuele identiteit en de boodschap van jouw bedrijf of merk.
De stijlgidsen die ik ontwikkel zijn interactief, wat betekent dat je binnen de PDF kunt klikken op specifieke elementen, zoals het logo, lettertypes, stijlelementen, en meer. Wanneer je op deze onderdelen klikt, word je direct doorgestuurd naar een pagina binnen mijn digitale opslagomgeving. Hier kun je de bijbehorende bestanden eenvoudig bekijken en downloaden.
Dit is bijzonder handig wanneer je samenwerkt met externe partijen en je de huisstijl wilt delen. In plaats van losse bestanden te versturen, hoef je alleen de interactieve stijlgids te delen. Externe partners kunnen vervolgens zelf de elementen downloaden die ze nodig hebben.
Om dit concept visueel duidelijk te maken, heb ik een fictieve interactieve stijlgids ontwikkeld. Deze laat precies zien hoe het werkt en welke voordelen het biedt in de praktijk.
Het ontwerp van een logo en de visuele identiteit zijn van essentieel belang voor het succes van een merk. Ze vormen de basis voor een krachtige eerste indruk en spelen een cruciale rol in het versterken van merkherkenning. Uit onderzoek blijkt dat een sterke visuele identiteit bijdraagt aan:
- Verbeterde loyaliteit: Een sterk merk zorgt voor terugkerende klanten en een stabiele werkstroom.
- Meer opdrachten: Een sterke merkidentiteit trekt meer klanten aan binnen jouw vakgebied.
- Hogere tarieven: Een betrouwbaar merk maakt je aantrekkelijker voor klanten, die bereid zijn meer te betalen voor die betrouwbaarheid.
Kortom, een zorgvuldig ontworpen logo en consistente visuele stijl zijn onmisbaar voor het aantrekken en behouden van klanten en het bevorderen van merkontwikkeling.
Hoe lang het duurt om een project af te ronden is erg afhankelijk van de te leveren dienst. Tijdens onze kennismaking onderzoek ik wat de wensen zijn en of er een deadline is, in de debriefing die ik daarna verstuur staat een overzichtelijke planning om de gecommuniceerde deadline te halen.
Jazeker, sterker nog deze aanpassingen/revisies zitten al verwerkt in mijn prijzen. De ervaring leert dat om een Puik Project neer te kunnen zetten er ongeveer drie revisierondes nodig zijn. Heb jij minder rondes nodig? Dan heeft dit ook invloed op het te betalen bedrag op je factuur, namelijk:
- 1e ronde | 80% van de kosten voor de geleverde dienst
- 2e ronde | 90% van de kosten voor de geleverde dienst
- 3e ronde | 100% van de kosten voor de geleverde dienst
Een custom berichttype is een specifiek soort content binnen WordPress. Denk hierbij aan contenttypes zoals producten, diensten, teamleden, vacatures, nieuwsberichten, enzovoort. Elk berichttype heeft een voorgedefinieerde opbouw en uitstraling, waardoor het toevoegen van nieuwe content eenvoudig en consistent is.
Wanneer je een nieuw bericht aanmaakt binnen zo’n custom berichttype, krijg je een aantal invulvelden te zien. Deze velden corresponderen direct met specifieke plekken binnen het ontwerp van je website.
Bijvoorbeeld: stel dat je een nieuw teamlid wilt toevoegen binnen het custom berichttype “Teamleden”. Voor elk teamlid zijn er standaard velden zoals naam en functie. Jij vult deze gegevens in, en WordPress zorgt ervoor dat deze informatie automatisch op de juiste plek verschijnt binnen het ontwerp van de teamledenpagina.
Ondanks de vaste structuur blijft de content op individuele pagina’s flexibel. Dit komt doordat je naast de vaste velden ook gebruik kunt maken van de Gutenberg-editor op deze pagina’s.
Ik gebruik WordPress als CMS (Content Management Systeem) en Gutenberg is de officiële content editor binnen WordPress. Een Gutenberg-blok is een bouwsteen waarmee je eenvoudig en visueel content kunt toevoegen en bewerken op je website.
De blokken hebben een voorgedefinieerde uitstraling, zodat ze altijd perfect passen binnen het ontwerp van je website, maar ze zijn tegelijkertijd zeer flexibel. Zo zijn er bijvoorbeeld verschillende varianten van een blok. Wil je bijvoorbeeld dat een afbeelding links staat en de tekst rechts, of juist andersom? Dan is daar een specifieke variant voor beschikbaar.
Je kunt deze blokken eenvoudig aanpassen door teksten, afbeeldingen, achtergrondkleuren en andere content te bewerken. Een groot voordeel is dat je deze blokken oneindig kunt hergebruiken. Zo kun je snel en consistent nieuwe pagina’s opbouwen, zonder dat je steeds opnieuw hoeft te beginnen.
Pagespeed Insights is de officiële tool van Google die de prestaties van een website meet. Het diagnosticeert je site op vier belangrijke punten die Google meeneemt bij het ranken voor organische zoekresultaten: prestaties (snelheid), toegankelijkheid, praktische tips en SEO. Tijdens het ontwikkelen van je website houd ik rekening met deze factoren, onder andere door gebruik te maken van goed leesbare code, zodat je scores op deze gebieden optimaal zijn.
Mijn eigen website bevat veel grote bestanden, zoals video’s en complexe JavaScripts, die zijn bedoeld om te laten zien wat er technisch en visueel mogelijk is. Hierdoor wordt het maximale uit het systeem gehaald, maar dit heeft helaas invloed op de Pagespeed Insights-score. Dit is moeilijk te verbeteren door alleen goed leesbare code, omdat het vooral te maken heeft met de laadtijd van bijvoorbeeld video’s, die na compressie nog steeds meer tijd vergen dan kleinere bestanden zoals afbeeldingen.
Het bijhouden van een website die ik voor je maak is niet moeilijk! Ik zorg ervoor dat je een gebruiksvriendelijk systeem hebt, zodat je zelf makkelijk tekst, afbeeldingen en andere inhoud kunt aanpassen. Daarbij geef ik je bij oplevering toegang tot een aantal video handleidingen en is er de mogelijkheid voor een korte training, zodat je vol vertrouwen aan de slag kunt.
Loop je na de oplevering toch nog ergens vast? Of gaat er iets mis door een aanpassing? Geen zorgen, ik sta altijd klaar om je te helpen! In dat geval hanteer ik een gereduceerd uurtarief van € 45,- in plaats van mijn standaardtarief van € 75,-.
Hoe lang het duurt om een project af te ronden is erg afhankelijk van de te leveren dienst. Tijdens onze kennismaking onderzoek ik wat de wensen zijn en of er een deadline is, in de debriefing die ik daarna verstuur staat een overzichtelijke planning om de gecommuniceerde deadline te halen.
Jazeker, sterker nog deze aanpassingen/revisies zitten al verwerkt in mijn prijzen. De ervaring leert dat om een Puik Project neer te kunnen zetten er ongeveer drie revisierondes nodig zijn. Heb jij minder rondes nodig? Dan heeft dit ook invloed op het te betalen bedrag op je factuur, namelijk:
- 1e ronde | 80% van de kosten voor de geleverde dienst
- 2e ronde | 90% van de kosten voor de geleverde dienst
- 3e ronde | 100% van de kosten voor de geleverde dienst
De impact van fysieke promotiematerialen kan op verschillende manieren worden gemeten, bijvoorbeeld door het gebruik van QR-codes of URL’s met een UTM-code* om het verkeer naar je website te volgen. Vervolgens kun je in je analytische dashboard zien hoeveel mensen de QR-code of URL op je fysieke promotiemateriaal hebben gebruikt.
*Een UTM is een code die je aan een URL kunt toevoegen om te volgen waar je websiteverkeer vandaan komt. Het geeft je inzicht in zaken zoals welke campagne of advertentie iemand naar je site heeft geleid en welke link ze hebben aangeklikt.
Hoe lang het duurt om een project af te ronden is erg afhankelijk van de te leveren dienst. Tijdens onze kennismaking onderzoek ik wat de wensen zijn en of er een deadline is, in de debriefing die ik daarna verstuur staat een overzichtelijke planning om de gecommuniceerde deadline te halen.
Jazeker, sterker nog deze aanpassingen/revisies zitten al verwerkt in mijn prijzen. De ervaring leert dat om een Puik Project neer te kunnen zetten er ongeveer drie revisierondes nodig zijn. Heb jij minder rondes nodig? Dan heeft dit ook invloed op het te betalen bedrag op je factuur, namelijk:
- 1e ronde | 80% van de kosten voor de geleverde dienst
- 2e ronde | 90% van de kosten voor de geleverde dienst
- 3e ronde | 100% van de kosten voor de geleverde dienst
Jazeker, wanneer ik foto- en/of videocontent mag maken voor jou zijn er standaard drie revisierondes inbegrepen in de prijs. Tijdens de feedback momenten kun je aangeven als je iets wil nabewerken of retoucheren*. Wist je dat je door mijn flexibele werkwijze je eigen korting kunt creëren?
- 1e ronde | 80% van de kosten voor de geleverde dienst
- 2e ronde | 90% van de kosten voor de geleverde dienst
- 3e ronde | 100% van de kosten voor de geleverde dienst
*Houd er echter rekening mee dat beeldmanipulatie, zoals het toevoegen van elementen die niet in de originele content aanwezig waren (bijvoorbeeld een ontploffing op de achtergrond of een UFO in de lucht), niet is inbegrepen, tenzij dit expliciet in de offerte is opgenomen.
Hoe lang het duurt om een project af te ronden is erg afhankelijk van de te leveren dienst. Tijdens onze kennismaking onderzoek ik wat de wensen zijn en of er een deadline is, in de debriefing die ik daarna verstuur staat een overzichtelijke planning om de gecommuniceerde deadline te halen.
Jazeker, sterker nog deze aanpassingen/revisies zitten al verwerkt in mijn prijzen. De ervaring leert dat om een Puik Project neer te kunnen zetten er ongeveer drie revisierondes nodig zijn. Heb jij minder rondes nodig? Dan heeft dit ook invloed op het te betalen bedrag op je factuur, namelijk:
- 1e ronde | 80% van de kosten voor de geleverde dienst
- 2e ronde | 90% van de kosten voor de geleverde dienst
- 3e ronde | 100% van de kosten voor de geleverde dienst
Staat jouw vraag er niet bij?
Met de onderstaande knop kun je mij een berichtje sturen. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.