Koekje erbij?

We gebruiken cookies om jouw gebruikerservaring te verbeteren, ons verkeer te analyseren en gepersonaliseerde advertenties te tonen. Lees meer in onze cookieverklaring.

Je kunt je voorkeuren instellen via “Voorkeuren” of alle cookies accepteren met “Alle cookies toestaan”.

VoorkeurenAlle cookies toestaan

Mijn

puik gemaakt

Locsense ontwikkelt Locsense niet-invasieve sensoren, zoals de Artemis, om de gezondheid van cellen te monitoren. Dit biedt een diervriendelijk alternatief voor dierproeven. De technologie meet de sterkte van de celbarrière, wat essentieel is voor medicijntesten, ziektonderzoek en inzicht in de afweermechanismen van het lichaam. De apparaten van Locsense integreren moeiteloos met bestaande werkprocessen en geavanceerde in-vitroplatforms zoals organ-on-chip en microfluidische chips.

Meer weten over Locsense:

Details:

Locsense is een innovatief bedrijf dat labinstrumenten ontwikkelt voor het analyseren van in-vitro celkweken, als alternatief voor dierproeven. Ze hadden moeite hun product bij de juiste doelgroep bekend te maken en vroegen mijn hulp om hun zichtbaarheid en merkidentiteit te versterken. Samen ontwikkelde we een stijlgids, PowerPoint-sjabloon en een website.

De vraag

Locsense heeft een baanbrekend product ontwikkeld: labinstrumenten die in-vitroplatforms zoals organ-on-chip en microfluidische chips kunnen uitlezen met behulp van trillingen. Deze innovatie biedt een diervriendelijk alternatief voor dierproeven.

Door het unieke en innovatieve karakter van hun product had Locsense echter moeite om de juiste investeerders en potentiële klanten duidelijk te maken dat hun product bestaat. Met deze vraag nam Locsense in eerste instantie contact op met K8 Communicatie, die aangaf hier wel de juiste persoon voor te kennen en op zijn beurt contact met mij opnam om hen te helpen hun zichtbaarheid te vergroten en hun merkidentiteit te verduidelijken.

De oplossing

Ik wilde Locsense graag ondersteunen, maar voordat ik dat kon doen, moest ik het product en de werking ervan volledig begrijpen. Daarom vroeg ik Susan om alles tot in detail uit te leggen totdat ik het concept helemaal doorgrond had.

Zodra dat helder was, ben ik samen met Susan Roelofs aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een stijlgids. In zowel het logo als de visuele elementen van Locsense hebben we de trillingen en golven verwerkt die kenmerkend zijn voor de technologie waarmee in-vitroplatforms worden uitgelezen.

Na de afronding van de stijlgids heb ik een PowerPoint-sjabloon ontworpen dat Locsense kan gebruiken voor beurzen en pitches. Daarnaast ontwikkelde ik een website, waarbij ik de klantreis zorgvuldig heb uitgestippeld. Omdat potentiële klanten mogelijk niet precies wisten wat het product van Locsense inhield, heb ik ervoor gekozen in te spelen op de informatie die zij wel weten, namelijk de sectoren waarin ze werkzaam zijn. Door op een specifieke sector te klikken, krijgen bezoekers direct relevante producten en accessoires te zien die passen bij hun werkgebied.

De cirkels aan de uiteinden van het logo zijn een referentie naar het begin- en eindpunt van een grafiek.

De golven tonen hoe Locsense in-vitroplatformen uitleest: met trillingen.

Wat hebben ze er zelf over te zeggen?

"Ging helemaal voorspoedig en mooi eindresultaat, strak gepland ook"

- Susan Roelofs (Oprichter), Locsense

Meer puike projecten